PORSCHE 911

DE ULTIEME SPORTWAGEN ALS CULTUREEL ICOON
De sportwagen van de denkende mens: een symbool van de meedogenloze drang naar piekvermogen en grenzeloze prestaties. De Porsche 911 inspireert een wereldwijd rimpeleffect.

Toen Ferdinand Porsche geen sportwagen kon vinden die hij mooi vond, besloot hij er zelf een te bouwen. En nu is de rest geschiedenis: Jerry Seinfeld rijdt ermee; Steve McQueen is er dol op; en Jeremy Clarkson haat hem. De Porsche 911 beweegt de wereld. Door velen in Duitsland veracht als een set wielen voor rijkelui, is het de favoriete auto van vrije geesten en intellectuelen in de VS en over de hele wereld. De Porsche 911 is niet alleen uitgevonden door een van de meest fascinerende en controversiële families – het is ook een technisch meesterwerk. Sinds de lancering in 1963 heeft de 911 een reputatie opgebouwd als “de sportwagen van de denkende man.” Zowel een auto als een cultureel icoon, heeft het een fanbase opgebouwd die varieert van jong tot oud, van oost tot west, van kenner tot liefhebber.

Porsche 911: The Ultimate Sportscar as Cultural Icon legt uit hoe deze Duitse auto een wereldwijd fenomeen werd en een symbool van aspiratie, vrijheid en de honger naar perfectie, en nog meer, waarom de 911 over de hele wereld heren, dames en eigenzinnige bestuurders blijft fascineren. In dit boek stuurt Ulf Poschardt Porsche-rijders naar de psycholoog en concludeert dat een beetje narcisme gezond kan zijn; hij neemt ze vervolgens mee op een boeiende reis door de geblokte geschiedenis die hun trots en vreugde definieert. Niet iedereen kan, en zou ook niet moeten, in een Porsche rijden, maar Porsche 911: The Ultimate Sportscar as Cultural Icon legt de rauwe drijvende kracht achter de 911 bloot voor iedereen die dapper genoeg is om het te ontdekken.

Redacteuren: Ulf Poschardt & gestalten
Releasedatum: Januari 2017
Formaat: 21 × 26 cm
Functies: Volledig in kleur, hardcover, 240 pagina’s
ISBN-nummer: 978-3-89955-687-2

Ulf Poschardt, geboren in Neurenberg in 1967, is afgestudeerd in filosofie en een vooraanstaand Duits journalist. Poschardt was hoofdredacteur van de Duitse edities van zowel Vanity Fair als Rolling Stone, adjunct-hoofdredacteur van Welt am Sonntag en was een integraal onderdeel van andere vooraanstaande publicaties; momenteel bekleedt hij de titel van hoofdredacteur bij WELTN24.

FSC™️ (Forest Stewardship Council™️) gecertificeerd.

Nu te koop voor € 35,- inclusief verzendkosten bij gestalten.com/collections/all/products/porsche-911